Stowarzyszenie Parlament Dobroczynności

   

STRONA GŁÓWNA

IDEA

STATUT

ZAŁOŻYCIELE

CZŁONKOWIE HONOROWI

POSŁOWIE

ZARZĄD

PRZYSTĄPIENIE

STYPENDIA

KALENDARIUM

WYRÓŻNIENIA

SPRAWOZDANIE FINANSOWE

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

-   D z i e l m y   s i ę   o w o c a m i   s w o j e j   p r a c y   -


KALENDARIUM  WYDARZEŃ
STOWARZYSZENIA  PARLAMENT  DOBROCZYNNOŚCI
- OSIEMNAŚCIE  LAT  DZIAŁALNOŚCI


 5.07.2003r. - Spotkanie Komitetu Założycielskiego: 15 osób wyraziło wolę powołania Stowarzyszenia Parlament Dobroczynności podpisując Akt Woli i zatwierdzając Statut.

 28.08.2003r. - Złożenie wniosku do Krajowego Rejestru Sądowego o rejestrację Stowarzyszenia. W imieniu założycieli wniosek podpisali: ks. dr Krzysztof Matysek, Marek Błaszkowicz i Lesław Watras.

 06.10.2003r. - Postanowienie Sądu Rejonowego w Opolu o wpisaniu Stowarzyszenia do KRS pod numerem 0000175528.

 07.11.2003r. - I Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności; wybór Zarządu Stowarzyszenia.

 25.11.2003r. - II Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności; wybór Komisji Rewizyjnej.

 20.02.2004r. - Bal Charytatywny w Zajeździe Kasztelańskim; dochód z loterii fantowej: 1249 zł.

 07.03.2005r. - III Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie dwóch stypendiów po 3000 zł (Aleksandra Czajor i Joanna Krzyżowska) oraz wsparcie przedszkola dla dzieci z porażeniem mózgowym: 200 zł.

 18.09.2005r. - Festyn charytatywny „Serce bez granic”; dochód: 3816 zł, w tym na rzecz fundacji CSM: 2290 zł i na rzecz Parlamentu Dobroczynności: 1526 zł.

 15.01.2006r. - Spotkanie noworoczne Stowarzyszenia.

 30.03.2006r. - IV Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie trzech stypendiów po 2000 zł i dwóch wyprawek szkolnych po 500 zł (Joanna Zubańska, Anna Bursy, Adam Szesny oraz Mariusz Baciński i Tymoteusz Siwiak).

 Czerwiec 2006r. - Uroczyste wręczenie stypendiów na terenie Zespołu Szkół Specjalnych połączone z koncertem uczniów.

 31.01.2007r. - Koncert kolęd, spotkanie noworoczne Stowarzyszenia.

 25.04.2007r. - V Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie trzech stypendiów po 2000 zł i jednego w wysokości 1000 zł (Anna Bursy, Joanna Troche, Marcin Dinch oraz Izabela Gałecka).

 Kwiecień 2007r. - 60-lecie PSM w Opolu, uroczysty koncert, list gratulacyjny Stowarzyszenia złożony na ręce Pani Dyrektor.

 16.05.2007r. - Koncert poświęcony Słudze Bożemu Janowi Pawłowi II w PSM, podczas którego uroczyście wręczono stypendia.

 09.04.2008r. - VI Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie trzech stypendiów po 2000 zł (Anna Furkałowska, Izabela Gałecka, Maria Strzelczyk).

● 20.03.2009r. - VII Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie 3 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 4 500 zł (Anna Furkałowska, Izabela Gałecka, Angelika Rataj). Przekazanie 500 zł na rehabilitację osoby niepełnosprawnej, sfinansowane ze składek statutowych członków Stowarzyszenia.

● 05.06.2009r. - na podsumowaniu akcji charytatywnej na rzecz utalentowanych uczniów PSM I i II st. im. Fryderyka Chopina w Opolu pod hasłem „Dodajmy Dzieciom Skrzydeł” Stowarzyszenie Parlament Dobroczynności zostało wyróżnione Laurem Złotego Sponsora.

● 21.12.2009r. - Zarząd złożył wniosek o umieszczenie Stowarzyszenia na Liście Organizacji Pożytku Publicznego uprawnionych do korzystania z ustawowego odpisu 1% z podatku dochodowego. W lutym 2010 r. dokonana została formalna rejestracja Stowarzyszenia na stronach Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z zamieszczeniem stosownych sprawozdań i rozliczeń.

● 21.04.2010r. - VIII Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie 5 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 8000 zł (Wiktoria Snela; Jemina Cieśla; Anna Furkałowska; Paulina Niemczycka; Agnieszka Żaba).

● 30.12.2010r. - dofinansowanie kwotą: 4299,78 zł wykonania i montażu windy dla osoby niepełnosprawnej ze środków zebranych na subkoncie: „Na rehabilitację Maćka” .

● 25.03.2011r. - IX Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie 6 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 8000 zł (Wiktoria Snela; Jemina Cieśla; Jakub Tracz; Aleksandra Łańcow; Daniel Lauer; Dominika Naróg) oraz wsparcie na rehabilitację osoby niepełnosprawnej w kwocie 500 zł.

● 26.04.2012r. - X Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie 5 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 9000 zł (Jemina Cieśla; Bartosz Nowak; Jakub Tracz; Karolina Karkucińska; Mateusz Kornek).

● 26.04.2013r. - XI Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie 7 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 12 000 zł (Bartosz Nowak; Jakub Tracz; Magdalena Szewerda; Joanna Koening; Anna Sura; Katarzyna Ratuszniak; Łukasz Wielki).

● 25.04.2014r. - XII Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności: ufundowanie 9 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 13 500 zł  następującym uczniom: Daniel Lauer, Łukasz Wielki, Kacper Gołaszewski-Siwiak, Magdalena Bal, Magdalena Szewerda, Daniel Przybyła, Paulina Stroka, Lidia Cieśla, Paulina Magosz.

● 2015 r. – ufundowanie 8 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 12 000 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności: Antoni Szafrański, Paulina Storka, Lennard Czakaj, Konrad Muller, Patrycja Knosala, Katarzyna Ratuszniak, Katarzyna Biskup, Anna Sura.

● 2016 r. ufundowanie 11 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 16 000 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności: Krzysztof Wieczorek, Aleksandra Kalisz, Jan Kowal, Urszula Kusy, Nicol Cichoń, Marlena Kandzia, Karolina Kałuża, Szymon Krupa, Paweł Kubielas, Krzysztof Malik, Antoni Szafrański.

• 2017 r. – ufundowanie 9 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 18 000 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności: Agata Kiszel, Krystian Kansik, Krzysztof Malik, Antoni Szafrański, Martyna Magosz, Szymon Krupa, Nicole Wrzeciono, Adam Huculak, Fabian Szymańca.Ponadto z okazji Jubileuszu 70-lecia PSM I i II st. imienia F. Chopina w Opolu, a także 70-lecia Zespołu Szkół Specjalnych w Opolu Walne Zgromadzenie postanowiło przekazać na cele edukacyjne tych Szkół odpowiednio 6 000 zł i 4 000 zł.

• 2018 r. – ufundowanie 15 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 20 500 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności: Agata Kiszel, Barbara Mościcka, Antoni Szafrański, Krzysztof Malik, Jakub Piaskowski, Krystian Kansik, Martyna Magosz, Zuzanna Jaworska, Jakub Kasperek, Paweł Hadaschik, Nicole Wrzeciono, Ewelina Wiecha, Mateusz Pach, Daniel Przybyła oraz Awgusta Ateinikova.

• 2019 r. – ufundowanie 11 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 14 000 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności: Paweł Hadaschik, Zuzanna Jaworska, Krystian Kansik, Agata Kiszel, Fabian Kurpiela, Krzysztof Malik, Emilia Pientka, Jakub Piaskowski, Anna Rodzeń, Eryk Skrzypczak oraz Krzysztof Wieczorek.

• 2020 r. – ufundowanie 7 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 12 000 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności im. św. Jana Pawła II: Krystian Kansik, Fabian Kurpiela, Jakub Piaskowski, Emilia Rochr, Antoni Werner, Ewelina Wiecha, Nicole Wrzeciono.

• 2021 r. – ufundowanie 13 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 19 000 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności im. św. Jana Pawła II: Hanna Szostak, Christine Świtała, Emilia Rochr, Jakub Piaskowski, Lena Śnitkowska, Mateusz Klimek, Oskar Wyrwas, Zuzanna Jaworska, Dawid Augustyn, Estera Wilczyńska, Ewelina Wiecha, Franciszek Selak, Karolina Koening.

• 2022 r. – ufundowanie 17 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 30 000 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności im. św. Jana Pawła II: Fabian Szymaniec, Daniel Przybyła, Małgorzata Kapusta, Julianna Jędrzej, Ewelina Wiecha, Emilia Rochr, Jakub Piaskowski, Karyna Zalozetska, Syrafym Kudinov, Łucja Ramolla, Amelia Raczyńska, Magdalena Zabłocka, Natasza Mroczek, Karolina Koenig, Julia Rejchart, Dawid Augustyn, Oskar Wyrwas.

• 2023 r. – ufundowanie 9 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 16 000 zł.
Stypendia Parlamentu Dobroczynności im. św. Jana Pawła II otrzymali: Anna Ebisch, Karyna Zalozetska, Tobiasz Malinowski, Rafał Podpora, Miłosz Maczura, Milena Jendrzej, Łucja Ramolla, Łucja Gołaszewska-Siwiak, Aleksandra Michalak.

Stowarzyszenie Parlament Dobroczynności im. Św. Jana Pawła II w przeciągu 19 lat działalności przekazało na cele dobroczynne kwotę ponad 279 000 zł, w tym: ufundowało 149 stypendiów na łączną sumę: 238 500 zł oraz udzieliło wsparcia na rehabilitację osób niepełnosprawnych i na usuwanie barier architektonicznych na kwotę blisko: 41 000 zł.

Należy nadmienić, że Zarząd Stowarzyszenia pracuje i spotyka się nie generując kosztów, wszyscy członkowie Zarządu pracują społecznie.
 

Kontakt:
Lesław Watras - Prezes: e-mail: parlament@digi.pl
Krystyna Wilk - Sekretarz: e-mail: krystynawilk@op.pl
 
 

.: 2004-2024 Parlament Dobroczynności :.