|
- D z i e l m y s i
ę o w o c a m i s w o j e j p r a c y
-
KALENDARIUM WYDARZEŃ
STOWARZYSZENIA PARLAMENT DOBROCZYNNOŚCI
- DWADZIEŚCIA LAT DZIAŁALNOŚCI
● 5.07.2003r. - Spotkanie Komitetu Założycielskiego:
15 osób wyraziło wolę powołania Stowarzyszenia Parlament Dobroczynności
podpisując Akt Woli i zatwierdzając Statut.
● 28.08.2003r. - Złożenie wniosku do Krajowego
Rejestru Sądowego o rejestrację Stowarzyszenia. W imieniu założycieli
wniosek podpisali: ks. dr Krzysztof Matysek, Marek Błaszkowicz i Lesław
Watras.
● 06.10.2003r. - Postanowienie Sądu Rejonowego w
Opolu o wpisaniu Stowarzyszenia do KRS pod numerem 0000175528.
● 07.11.2003r. - I Walne Zgromadzenie
Parlamentu Dobroczynności; wybór Zarządu Stowarzyszenia.
● 25.11.2003r. - II Walne Zgromadzenie
Parlamentu Dobroczynności; wybór Komisji Rewizyjnej.
● 20.02.2004r. - Bal Charytatywny w Zajeździe
Kasztelańskim; dochód z loterii fantowej: 1249 zł.
● 07.03.2005r. - III Walne Zgromadzenie
Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie dwóch stypendiów po 3000 zł
(Aleksandra Czajor i Joanna Krzyżowska) oraz wsparcie przedszkola dla dzieci
z porażeniem mózgowym: 200 zł.
● 18.09.2005r. - Festyn charytatywny „Serce bez
granic”; dochód: 3816 zł, w tym na rzecz fundacji CSM: 2290 zł i na rzecz
Parlamentu Dobroczynności: 1526 zł.
● 15.01.2006r. - Spotkanie noworoczne Stowarzyszenia.
● 30.03.2006r. - IV Walne Zgromadzenie
Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie trzech stypendiów po 2000 zł i dwóch
wyprawek szkolnych po 500 zł (Joanna Zubańska, Anna Bursy, Adam Szesny oraz
Mariusz Baciński i Tymoteusz Siwiak).
● Czerwiec 2006r. - Uroczyste wręczenie stypendiów na
terenie Zespołu Szkół Specjalnych połączone z koncertem uczniów.
● 31.01.2007r. - Koncert kolęd, spotkanie noworoczne
Stowarzyszenia.
● 25.04.2007r. - V Walne Zgromadzenie
Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie trzech stypendiów po 2000 zł i jednego
w wysokości 1000 zł (Anna Bursy, Joanna Troche, Marcin Dinch oraz Izabela
Gałecka).
● Kwiecień 2007r. - 60-lecie PSM w Opolu, uroczysty
koncert, list gratulacyjny Stowarzyszenia złożony na ręce Pani Dyrektor.
● 16.05.2007r. - Koncert poświęcony Słudze Bożemu
Janowi Pawłowi II w PSM, podczas którego uroczyście wręczono stypendia.
● 09.04.2008r. - VI Walne Zgromadzenie
Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie trzech stypendiów po 2000 zł (Anna Furkałowska, Izabela Gałecka, Maria Strzelczyk).
● 20.03.2009r. - VII Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności;
ufundowanie 3 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 4 500 zł (Anna Furkałowska, Izabela Gałecka, Angelika Rataj). Przekazanie 500 zł na
rehabilitację osoby niepełnosprawnej, sfinansowane ze składek statutowych
członków Stowarzyszenia.
● 05.06.2009r. - na podsumowaniu akcji charytatywnej na rzecz utalentowanych
uczniów PSM I i II st. im. Fryderyka Chopina w Opolu pod hasłem „Dodajmy
Dzieciom Skrzydeł” Stowarzyszenie Parlament Dobroczynności zostało
wyróżnione Laurem Złotego Sponsora.
● 21.12.2009r. - Zarząd złożył wniosek o umieszczenie Stowarzyszenia na
Liście Organizacji Pożytku Publicznego uprawnionych do korzystania z
ustawowego odpisu 1% z podatku dochodowego. W lutym 2010 r. dokonana została
formalna rejestracja Stowarzyszenia na stronach Ministerstwa Pracy i
Polityki Społecznej z zamieszczeniem stosownych sprawozdań i rozliczeń.
● 21.04.2010r. - VIII Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności;
ufundowanie 5 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 8000 zł (Wiktoria
Snela; Jemina Cieśla; Anna Furkałowska; Paulina Niemczycka; Agnieszka Żaba).
● 30.12.2010r. - dofinansowanie kwotą: 4299,78 zł wykonania i montażu
windy dla osoby niepełnosprawnej ze środków zebranych na subkoncie: „Na
rehabilitację Maćka” .
● 25.03.2011r. - IX Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności;
ufundowanie 6 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 8000 zł (Wiktoria
Snela; Jemina Cieśla; Jakub Tracz; Aleksandra Łańcow; Daniel Lauer; Dominika
Naróg) oraz wsparcie na rehabilitację osoby niepełnosprawnej w kwocie 500
zł.
● 26.04.2012r. - X Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności; ufundowanie
5 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 9000 zł (Jemina Cieśla;
Bartosz Nowak; Jakub Tracz; Karolina Karkucińska; Mateusz Kornek).
● 26.04.2013r. - XI Walne Zgromadzenie Parlamentu
Dobroczynności; ufundowanie 7 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 12 000
zł (Bartosz Nowak; Jakub Tracz; Magdalena Szewerda; Joanna Koening; Anna
Sura; Katarzyna Ratuszniak; Łukasz Wielki).
● 25.04.2014r. - XII Walne Zgromadzenie Parlamentu Dobroczynności:
ufundowanie 9 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 13 500 zł
następującym uczniom: Daniel Lauer, Łukasz Wielki, Kacper
Gołaszewski-Siwiak, Magdalena Bal, Magdalena Szewerda, Daniel Przybyła,
Paulina Stroka, Lidia Cieśla, Paulina Magosz.
● 2015 r. – ufundowanie 8
rocznych stypendiów na łączną kwotę: 12 000 zł.
Stypendyści Parlamentu
Dobroczynności: Antoni Szafrański, Paulina Storka, Lennard Czakaj,
Konrad Muller, Patrycja Knosala, Katarzyna Ratuszniak, Katarzyna Biskup,
Anna Sura.
● 2016 r. –
ufundowanie 11 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 16 000 zł.
Stypendyści Parlamentu
Dobroczynności: Krzysztof Wieczorek, Aleksandra Kalisz, Jan Kowal,
Urszula Kusy, Nicol Cichoń, Marlena Kandzia, Karolina Kałuża, Szymon Krupa,
Paweł Kubielas, Krzysztof Malik, Antoni Szafrański.
• 2017 r. – ufundowanie 9
rocznych stypendiów na łączną kwotę: 18 000 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności: Agata Kiszel, Krystian Kansik,
Krzysztof Malik, Antoni Szafrański, Martyna Magosz, Szymon Krupa, Nicole
Wrzeciono, Adam Huculak, Fabian Szymańca.Ponadto z okazji Jubileuszu
70-lecia PSM I i II st. imienia F. Chopina w Opolu, a także 70-lecia Zespołu
Szkół Specjalnych w Opolu Walne Zgromadzenie postanowiło przekazać na cele
edukacyjne tych Szkół odpowiednio 6 000 zł i 4 000 zł.
• 2018 r. – ufundowanie 15 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 20 500 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności: Agata Kiszel, Barbara Mościcka,
Antoni Szafrański, Krzysztof Malik, Jakub Piaskowski, Krystian Kansik,
Martyna Magosz, Zuzanna Jaworska, Jakub Kasperek, Paweł Hadaschik, Nicole
Wrzeciono, Ewelina Wiecha, Mateusz Pach, Daniel Przybyła oraz Awgusta
Ateinikova.
• 2019 r. – ufundowanie 11 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 14 000 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności: Paweł Hadaschik, Zuzanna Jaworska,
Krystian Kansik, Agata Kiszel, Fabian Kurpiela, Krzysztof Malik, Emilia
Pientka, Jakub Piaskowski, Anna Rodzeń, Eryk Skrzypczak oraz Krzysztof
Wieczorek.
• 2020 r. – ufundowanie 7 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 12 000 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności im. św. Jana Pawła II: Krystian Kansik,
Fabian Kurpiela, Jakub Piaskowski, Emilia Rochr, Antoni Werner, Ewelina
Wiecha, Nicole Wrzeciono.
• 2021 r. – ufundowanie 13 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 19 000 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności im. św. Jana Pawła II: Hanna Szostak,
Christine Świtała, Emilia Rochr, Jakub Piaskowski, Lena Śnitkowska, Mateusz
Klimek, Oskar Wyrwas, Zuzanna Jaworska, Dawid Augustyn, Estera Wilczyńska,
Ewelina Wiecha, Franciszek Selak, Karolina Koening.
• 2022 r. – ufundowanie 17
rocznych stypendiów na łączną kwotę: 30 000 zł.
Stypendyści Parlamentu Dobroczynności im. św. Jana Pawła II: Fabian
Szymaniec, Daniel Przybyła, Małgorzata Kapusta, Julianna Jędrzej, Ewelina
Wiecha, Emilia Rochr, Jakub Piaskowski, Karyna Zalozetska, Syrafym Kudinov,
Łucja Ramolla, Amelia Raczyńska, Magdalena Zabłocka, Natasza Mroczek,
Karolina Koenig, Julia Rejchart, Dawid Augustyn, Oskar Wyrwas.
• 2023 r. – ufundowanie 9 rocznych stypendiów na łączną kwotę: 16 000 zł.
Stypendia Parlamentu Dobroczynności im. św. Jana Pawła II otrzymali: Anna
Ebisch, Karyna Zalozetska, Tobiasz Malinowski, Rafał Podpora, Miłosz Maczura,
Milena Jendrzej, Łucja Ramolla, Łucja Gołaszewska-Siwiak, Aleksandra
Michalak.
• 2024 r. – ufundowanie 11
rocznych stypendiów na łączną kwotę: 22 000 zł.
Stypendia Parlamentu Dobroczynności im. św. Jana Pawła II otrzymali: Piotr
Krauze; Natan Kotowski; Kinga Pietrucha; Daria Kryvoruchko; Elwira
Bartashchuk; Miłosz Maczura; Szymon Picz; Rafał Podpora; Łucja
Gołaszewska-Siwiak; Natalia Śliwakowska; Tobiasz Malinowski.
Stowarzyszenie Parlament Dobroczynności im. Św. Jana Pawła II w przeciągu
20 lat działalności przekazało na cele dobroczynne kwotę blisko 355
800 zł, w tym: ufundowało 160 stypendiów na łączną sumę: 260
500 zł oraz udzieliło wsparcia na rehabilitację osób niepełnosprawnych i
na usuwanie barier architektonicznych na kwotę blisko: 95 300 zł.
Należy nadmienić, że Zarząd Stowarzyszenia pracuje i spotyka się nie
generując kosztów, wszyscy członkowie Zarządu pracują społecznie.
Kontakt:
Lesław Watras - Prezes: e-mail: parlament@digi.pl
Krystyna Wilk - Sekretarz: e-mail:
krystynawilk@op.pl
|
|